Csevegő

Csevegő,
Fórum javaslatok,
Benzintyúkól,

Moderátor: MadBob

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Muju » 2017.01.03. 17:02

Úgy legyen [/b]
Kawakarika írta:
Muju írta:Nem nem az olajgomba tèma csak a visszajelzőre vár aztán be is kötöm. Egèsz más a csapásirány. De majd ha kipróbálom ès műxik is akkor teszem közzè :)


Kíváncsian várjuk a fejleményt,hátha kedvet kapunk a koppintáshoz! :D
Muju
 
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2014.06.09. 11:10
Tartózkodási hely: Karácsond

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Muju » 2017.01.03. 17:03

Kawakarika elvitted az első ezredest ha jól látom. :)
Muju
 
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2014.06.09. 11:10
Tartózkodási hely: Karácsond

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Kawakarika » 2017.01.03. 17:05

Muju írta:Kawakarika elvitted az első ezredest ha jól látom. :)


Bocs,ha elhalásztam előled! :cry:
Látod Karex is hiányolta a hsz.-t aztán jól lelépett ,biztos szerel,beújít Ő is valamit....
Kawakarika
 
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2016.12.30. 18:44

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Kawakarika » 2017.01.03. 17:09

Muju írta:Úgy legyen [/b]
Kawakarika írta:
Muju írta:Nem nem az olajgomba tèma csak a visszajelzőre vár aztán be is kötöm. Egèsz más a csapásirány. De majd ha kipróbálom ès műxik is akkor teszem közzè :)


Kíváncsian várjuk a fejleményt,hátha kedvet kapunk a koppintáshoz! :D

Jut eszembe:a gombára vittél delejt?Gyújtáskapcsoló barna vezeték?
Kawakarika
 
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2016.12.30. 18:44

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Muju » 2017.01.03. 17:10

Á dehogy is.
Muju
 
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2014.06.09. 11:10
Tartózkodási hely: Karácsond

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Kawakarika » 2017.01.03. 17:12

Muju írta:Á dehogy is.

Majd a vízhőgokmérővel együtt? :lol: :lol: :lol:
Kawakarika
 
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2016.12.30. 18:44

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Muju » 2017.01.03. 17:12

Mèg minden a borítékban van, de mièrt kèrdezted?
Kawakarika írta:
Muju írta:Nem nem az olajgomba tèma csak a visszajelzőre vár aztán be is kötöm. Egèsz más a csapásirány. De majd ha kipróbálom ès műxik is akkor teszem közzè :)


Kíváncsian várjuk a fejleményt,hátha kedvet kapunk a koppintáshoz! :D
[/quote]
Jut eszembe:a gombára vittél delejt?Gyújtáskapcsoló barna vezeték?[/quote]
Muju
 
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2014.06.09. 11:10
Tartózkodási hely: Karácsond

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Kawa » 2017.01.03. 17:28

Karex írta:Nem igaz hogy senki sem szerel, főz vagy süt.
Mi van veletek?

Na még szép hogy hegesztek! :mrgreen:
Hazajöttem oszt a nyulak megint kinn rohangáltak. Zsuzsika etetés közben kiszórta a kajájukat, oszt ugye Artúr pici testét nem nagyon tartja vissza egy nyúlháló ha kaját lát. Szétfejelte az egész ketrecet megint. Behegesztettem pár merevítést, de nem gondolnám hogy ez majd visszatartja legközelebb, de legalább hátráltatja..... :D
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de attól még szar dolog!
ZŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐD VÉR!
Avatar
Kawa
 
Hozzászólások: 210
Csatlakozott: 2014.06.08. 14:20
Tartózkodási hely: Kópháza

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Hr.Geiger » 2017.01.03. 19:32

BÚÉK legények! :D
"Mosolyogni és hülyéskedni kell, mert az élet sokkal egyszerűbb, ha laza környezetben éljük!" ( VR#46)
Avatar
Hr.Geiger
 
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2014.06.10. 18:39
Tartózkodási hely: West-Ungarn :-)

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: furfarag » 2017.01.03. 20:27

Szép estét,és Boldog Újévet mindenkinek.
furfarag
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2017.01.03. 20:24

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: csanesz » 2017.01.03. 21:29

Azé jó messzire költöztethetik azt a szervert?
Vagy lehet, hogy egy várost is építenek köré... :)
Védd a fákat, egyél hódot!

TDM tábor, ha keresitek egymást: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Képmegosztás: https://postimage.org
Avatar
csanesz
 
Hozzászólások: 119
Csatlakozott: 2014.06.08. 20:51
Tartózkodási hely: Budapest, 2.ker.

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: csanesz » 2017.01.03. 21:49

Ma beröffentettem a kicsikét. Pár hete a kb. 2 hónapos állás után nagyon csúnya hangja volt az első félpercben.
Most már szebben indult.
Nem az álldigálásra találták ki ezt a vasat az tény. :)

Múlthéten voltam a Mister Minitnél az Ebay -on rendelt Yamaha biankó kulcsból akartam másoltatni, hogy legyen egy tartalék.
Odamegyek mendegélek aszongya a kulcsos-cipész 9 000 Ft lenne, mert hozott kulcs és azzal már volt érdekes tapasztalat. Így a Mister Minit főnöke úgy döntött ennyi az ára.
A szerszám élezése meg 25 000 Ft.
Mondom: hű, ok az picit sokkkk!?
De közbevágott a kulcsos-cipész. 2 000 Ft -ból megoldja. ...baráti!

Kérdem tőle - mert brutális kulcskészlet lógott a falon - úgy megjegyezve, hogy Yamahához akadna?
Már nyúlt a falhoz... basszus..
Mennyi? Aszongya másolással együtt 3 500! ...bakker.
Én meg egy hónapot vártam a húgyos kulcsokra - 2 db -ot rendeltem.
Igaz kicsit olcsóbb volt és hát kék színű és Yamaha emblémával.
De a Mister Minites frankón ugyanúgy néz ki mint a gyári.

Viszont a másolt kulccsal működik a parkoló állás is. Így már érdekes, ha ledes a lámpa hátul is.
Fogyaszt vagy 110 mA -t....
Védd a fákat, egyél hódot!

TDM tábor, ha keresitek egymást: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Képmegosztás: https://postimage.org
Avatar
csanesz
 
Hozzászólások: 119
Csatlakozott: 2014.06.08. 20:51
Tartózkodási hely: Budapest, 2.ker.

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Karex » 2017.01.03. 22:46

Muju írta:Ja, ès a szimering csere nem került egy vagyonba.
Mai orvostudomány má kèpes boncolás nèlkül műteni, hát èn is. :) Alkatrész + pocsta+a sallang=~8000 magyar kemèny valuta.

Ha nem nagy fáradtság, írj már az esetről egy pár mondatot, hátha más is megcsinálná a csereberét motorbontás nélkül.
Engem pl érdekel. Gondolom a motoromat is.

Lemaradtam az ezresről.
Számolgatom, de valahogy mindig úgy jön ki, hogy ezt Miju vitte.
Indítsunk itt is listát?
Igaz nincs hsz számozva, csak oldalt a topik számláló, ez miatt jobban kell figyelni.
Azért megérdemelné!
Szélvédő és hasidom faragó.
Avatar
Karex
 
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2014.06.09. 21:09
Tartózkodási hely: Hőgyész

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Karex » 2017.01.03. 22:50

csanesz írta:Azé jó messzire költöztethetik azt a szervert?
Vagy lehet, hogy egy várost is építenek köré... :)

Költöztél Te már?
Tudod mekkora meló?
Kell pár teherautó, ha már csak a TDM részleg mértéktelen számú hsz-ét kell átcipelni valahová......

A rendes kulcsoddal nincs parkoló állás?
Szélvédő és hasidom faragó.
Avatar
Karex
 
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2014.06.09. 21:09
Tartózkodási hely: Hőgyész

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Karex » 2017.01.03. 22:54

Ja, és a nagy demokráciában azt is el kéne dönteni, hogy az össz hsz számot nézzük, vagy inkább csak a korábbi fórumra jobban hasonlító csevegőét.
Szélvédő és hasidom faragó.
Avatar
Karex
 
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2014.06.09. 21:09
Tartózkodási hely: Hőgyész

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: csanesz » 2017.01.04. 07:51

No igen, azok a fránya bitek...

Kulcson van parkoló állás csak nagyon kopott és csak 1db kulcsom volt eddig.
Az utólag vett kínai elég puha anyagból van, így megmarad mintának.
Ma a Kínairól csináltatok még egy kulcsot és nyugdíjaztatom az eddigit. Rászolgált.
És marad egy kínai biankó.

Karex írta:
csanesz írta:Azé jó messzire költöztethetik azt a szervert?
Vagy lehet, hogy egy várost is építenek köré... :)

Költöztél Te már?
Tudod mekkora meló?
Kell pár teherautó, ha már csak a TDM részleg mértéktelen számú hsz-ét kell átcipelni valahová......

A rendes kulcsoddal nincs parkoló állás?
Védd a fákat, egyél hódot!

TDM tábor, ha keresitek egymást: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Képmegosztás: https://postimage.org
Avatar
csanesz
 
Hozzászólások: 119
Csatlakozott: 2014.06.08. 20:51
Tartózkodási hely: Budapest, 2.ker.

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Pöti » 2017.01.04. 17:25

Szevasztok! :D
Avatar
Pöti
 
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2017.01.04. 17:17

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Kawa » 2017.01.04. 17:41

Pöti írta:Szevasztok! :D

Szevasz! De ki vagy? :D
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de attól még szar dolog!
ZŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐD VÉR!
Avatar
Kawa
 
Hozzászólások: 210
Csatlakozott: 2014.06.08. 14:20
Tartózkodási hely: Kópháza

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Muju » 2017.01.04. 17:44

Fáradtságnak nem fáradtság, sőt szivesen leírom, bár biztosan lesznek páran akik megköveznek majd miatta.
Szóval.
Még a nyáron amikor még jóidő volt nem ilyen hideg havas trutyis, a TDM-el jártam melóba.
Autópályán mentem ezért sietősebben, mint egyes túrákra.
A magasabb fordulat előhozta hogy a járgány elég szépen szippantja a zolajat.
Írtam is itt (dehogy itt a másik fórumon) róla.
Ki is számoltam, hogy mennyibe fájna ha széjjelszedem szelepszár szimering, tömítések, ha kell akkor má gyűrűszett meg mitommén mi is.
A 100 db ezredest azé ez ütögeti mondjuk így. Elsőre ezt sokallottam, hát mi legyen.
Első próbaképpen talán elég csak a szelepszár szimeringekkel kezdeni .
Mint kiderült, ha leveszed a szelepfedelet és kiveszed a vezérmű tengelyeket már megoldható a mulatság.
A szelephézagoló lapka, szelepék szeleprugú eltávolítása után a szimering kiszedhető, majd az új visszarakható.Hengerenként kell csinálni a melót felső holtpontra tekerve a dugattyút, így a szelep csak minimálisat "esik" vissza. Az új szimering megtartja a szelepszárat a felső holtpontban és ha ügyes vagy vissza is tudod tenni a rugót és a szelepékeket.
Visszaállítod jelre, vezérlést a helyére összes cucc vissza, indul öröm bódottág.
A tavasz majd meghozza az eredményt. Ha nem eszi a zolajat öröm, ha igen na akkor bontom, de akkor már legalább ezek az alkatrészek cseréje megtörtént.
Köszönet a munkálatokban nyújtott segítségért kawakarikának vele oldottuk meg levelezve a dolgokat tapasztalatok megosztásával.
A szimering nagyvasról van 600/db, meg vettem egy olajszűrőt +a posta volt ezer valamennyi ezért került ez ~~~8000 forintomba meg egy-két szép délutánomba a nem túl meleg garázsomban.
Persze a szelephézagokat is belőttem ha má szét volt bontva egy kicsit.
Nagyvonalakban ennyi.
Ha bármi kérdés van csak nyugodtan. Ha tudok segítek. :)
Karex írta:
Muju írta:Ja, ès a szimering csere nem került egy vagyonba.
Mai orvostudomány má kèpes boncolás nèlkül műteni, hát èn is. :) Alkatrész + pocsta+a sallang=~8000 magyar kemèny valuta.

Ha nem nagy fáradtság, írj már az esetről egy pár mondatot, hátha más is megcsinálná a csereberét motorbontás nélkül.
Engem pl érdekel. Gondolom a motoromat is.

Lemaradtam az ezresről.
Számolgatom, de valahogy mindig úgy jön ki, hogy ezt Miju vitte.
Indítsunk itt is listát?
Igaz nincs hsz számozva, csak oldalt a topik számláló, ez miatt jobban kell figyelni.
Azért megérdemelné!
Muju
 
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2014.06.09. 11:10
Tartózkodási hely: Karácsond

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: fazakas66 » 2017.01.04. 18:43

Hali Sziasztok BÚÉK !!!

Az olajfogyás témához még egy gondolat.Az olaj gyűrű szeret hamarabb elkopni mint a kompressziós(nagyon vékony nyeszlett gyűrű).
De hát az a csere sem megy egyszerűen szét kell szedni :)
A Kürtőskalács egy nagy lyuk tésztával körbetekerve.
fazakas66
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2015.03.01. 10:01

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Hr.Geiger » 2017.01.04. 18:55

fazakas66 írta:Hali Sziasztok BÚÉK !!!

Az olajfogyás témához még egy gondolat.Az olaj gyűrű szeret hamarabb elkopni mint a kompressziós(nagyon vékony nyeszlett gyűrű).
De hát az a csere sem megy egyszerűen szét kell szedni :)


Nem azért kopik, mert nyeszlett, hanem mert puhább anyagból készül, mint az elsődleges kompresszió gyűrű ( vagy tűzgyűrű, kinek, hogy tetszik. )
;) :)
Nálam a Divinek csak a fele volt meg a gyári kompressziónak - na gondoltam magamban, azért a 89 ezer km nem hazudik :lol: - de aztán a bontás után kiderült az oka is: valahol, valamikor, valakik az olajlehúzó gyűrűt tették fel a kompressziógyűrűnek szánt horonyba, ráadásul mind a négy hengerben. Azóta kapott új szettet mindenből, szelepszár szimmeringeket is, vezérműláncot is, nem lesz nála fajább gép hét üres megyében! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Mosolyogni és hülyéskedni kell, mert az élet sokkal egyszerűbb, ha laza környezetben éljük!" ( VR#46)
Avatar
Hr.Geiger
 
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2014.06.10. 18:39
Tartózkodási hely: West-Ungarn :-)

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Hr.Geiger » 2017.01.04. 18:59

Karex írta:
csanesz írta:Azé jó messzire költöztethetik azt a szervert?
Vagy lehet, hogy egy várost is építenek köré... :)

Költöztél Te már?
Tudod mekkora meló?
Kell pár teherautó, ha már csak a TDM részleg mértéktelen számú hsz-ét kell átcipelni valahová......


Nekem volt szerencsém még vasárnap bejelentkezni az " új " szerverre, a fórumok kb. 70%-át nem lehetett elérni, lassan ment, mint a tetű aztán egy pár perc után le is halt. Amíg mendegélt, addig olvasható volt a TESZTÜZEM felirat, de aztán megint kitették azt a bullshit szöveget, amit most is láthattok... :o
"Mosolyogni és hülyéskedni kell, mert az élet sokkal egyszerűbb, ha laza környezetben éljük!" ( VR#46)
Avatar
Hr.Geiger
 
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2014.06.10. 18:39
Tartózkodási hely: West-Ungarn :-)

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: mati12 » 2017.01.04. 19:58

Kicsit megkésve de
Kép mindenkinek... ;)
Hello.Van ez a játék,te döntesz....
Avatar
mati12
 
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2015.02.28. 19:47

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Kawa » 2017.01.04. 21:27

mati12 írta:Kicsit megkésve de

Most hogy így néztem a képet, felmerült, hogy a kinemonnyuknak miért 4 konyhai csempéből rakták össze a logóját?........... :mrgreen:
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de attól még szar dolog!
ZŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐD VÉR!
Avatar
Kawa
 
Hozzászólások: 210
Csatlakozott: 2014.06.08. 14:20
Tartózkodási hely: Kópháza

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Kawa » 2017.01.04. 21:37

Muju írta:Fáradtságnak nem fáradtság, sőt szivesen leírom, bár biztosan lesznek páran akik megköveznek majd miatta.
Szóval.
Még a nyáron amikor még jóidő volt nem ilyen hideg havas trutyis, a TDM-el jártam melóba.
Autópályán mentem ezért sietősebben, mint egyes túrákra.
A magasabb fordulat előhozta hogy a járgány elég szépen szippantja a zolajat.
Írtam is itt (dehogy itt a másik fórumon) róla.
Ki is számoltam, hogy mennyibe fájna ha széjjelszedem szelepszár szimering, tömítések, ha kell akkor má gyűrűszett meg mitommén mi is.
A 100 db ezredest azé ez ütögeti mondjuk így. Elsőre ezt sokallottam, hát mi legyen.
Első próbaképpen talán elég csak a szelepszár szimeringekkel kezdeni .
Mint kiderült, ha leveszed a szelepfedelet és kiveszed a vezérmű tengelyeket már megoldható a mulatság.
A szelephézagoló lapka, szelepék szeleprugú eltávolítása után a szimering kiszedhető, majd az új visszarakható.Hengerenként kell csinálni a melót felső holtpontra tekerve a dugattyút, így a szelep csak minimálisat "esik" vissza. Az új szimering megtartja a szelepszárat a felső holtpontban és ha ügyes vagy vissza is tudod tenni a rugót és a szelepékeket.
Visszaállítod jelre, vezérlést a helyére összes cucc vissza, indul öröm bódottág.
A tavasz majd meghozza az eredményt. Ha nem eszi a zolajat öröm, ha igen na akkor bontom, de akkor már legalább ezek az alkatrészek cseréje megtörtént.
Köszönet a munkálatokban nyújtott segítségért kawakarikának vele oldottuk meg levelezve a dolgokat tapasztalatok megosztásával.
A szimering nagyvasról van 600/db, meg vettem egy olajszűrőt +a posta volt ezer valamennyi ezért került ez ~~~8000 forintomba meg egy-két szép délutánomba a nem túl meleg garázsomban.
Persze a szelephézagokat is belőttem ha má szét volt bontva egy kicsit.
Nagyvonalakban ennyi.
Ha bármi kérdés van csak nyugodtan. Ha tudok segítek. :)

Hallani hallottam már én is ilyent, sőt(nem röhög! :D ) még olyant is, hogy a leleményes szerelő a kiszedett gyertya nyílásán keresztül alsó holtponton ledugdosott némi vastagabb zsinór(vékonyabb kötelet?) a hengerbe, majd a felsőre forgatva a dugót az szépen kitöltötte a helyet és a szelep moccanni se tud a csere alatt. Mikor kész, csak újra alsó oszt lehet kihúzni a kötelet.
Más kérdés, hogy értelme van-e ennek.http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/20010711/ Nálam is cserélni kellet a vezetőket is kipu oldalon, meg akkor már szelepmarás/köszörülés stb.
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de attól még szar dolog!
ZŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐD VÉR!
Avatar
Kawa
 
Hozzászólások: 210
Csatlakozott: 2014.06.08. 14:20
Tartózkodási hely: Kópháza

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: csanesz » 2017.01.04. 22:32

Én úgy voltam ezzel a tömítés dologgal, "ha már bontják legyen alapos".
Vagyis, "ha már bontják" bontsák teljesen és "legyen a javítás alapos".
Mert mi van, ha pár ezer Km után olajszivárgás lesz egy másik szimeringnél? Újra bontás..
És a hengerfej és hengertalp tömítés nem ócsó.
...pláne, ha szerelő csinálja...
Szal nem érdemes csak a lehúzó gyűrűben gondolkodni, ha a szelepszár szimering csere nem jön be. Ha a szimering lenne csak a probléma, az gáz visszavételnél mutatná csak az olajfogyasztást.
És hiába cserél bárki is lehúzó gyűrűt egy hordósra kopott hengerhez - mert a henger is kopik nem csak a gyűrű - azzal csak tüneti kezelést végez.
Amúgy a bizonyítás, hogy honnan vérzik egyszerű: Sztenderre vagy emelőre fel, váltó üresbe, bemelegített motornál kövér gáz hirtelen legalább 6 000 -ig, ha ez alatt kékes füst van, akkor henger és társai.
Ha gáz visszavételnél van kékes füst, akkor szelepek és társai.
És a vezérműről még nem is volt szó.

A leírtakból inkább henger és társai gondod lehet. Nekem 0,1 mm volt a hézag a hengernél. Melegebb időben a Motult is ette szépen - 1000Km -en több volt mint 2 dl.
20 fok alatt elviselhető volt az olajfogyasztása. A végefelé a motoros cimbik mondták, hogy szépen füstölt a masina mikor kora tavasszal megküldtem a 8 -as úton, pedig volt vagy 10 - 12 fok.

Inkább gyűjtögess még és rakasd rendbe, ha ér neked annyit a masina. Azt bizonyíthatom neked, hogy utána új géped lesz. Még a hangja is más lesz és jobban harap, mint valaha...


Kawa írta:
Muju írta:Fáradtságnak nem fáradtság, sőt szivesen leírom, bár biztosan lesznek páran akik megköveznek majd miatta.
Szóval.
Még a nyáron amikor még jóidő volt nem ilyen hideg havas trutyis, a TDM-el jártam melóba.
Autópályán mentem ezért sietősebben, mint egyes túrákra.
A magasabb fordulat előhozta hogy a járgány elég szépen szippantja a zolajat.
Írtam is itt (dehogy itt a másik fórumon) róla.
Ki is számoltam, hogy mennyibe fájna ha széjjelszedem szelepszár szimering, tömítések, ha kell akkor má gyűrűszett meg mitommén mi is.
A 100 db ezredest azé ez ütögeti mondjuk így. Elsőre ezt sokallottam, hát mi legyen.
Első próbaképpen talán elég csak a szelepszár szimeringekkel kezdeni .
Mint kiderült, ha leveszed a szelepfedelet és kiveszed a vezérmű tengelyeket már megoldható a mulatság.
A szelephézagoló lapka, szelepék szeleprugú eltávolítása után a szimering kiszedhető, majd az új visszarakható.Hengerenként kell csinálni a melót felső holtpontra tekerve a dugattyút, így a szelep csak minimálisat "esik" vissza. Az új szimering megtartja a szelepszárat a felső holtpontban és ha ügyes vagy vissza is tudod tenni a rugót és a szelepékeket.
Visszaállítod jelre, vezérlést a helyére összes cucc vissza, indul öröm bódottág.
A tavasz majd meghozza az eredményt. Ha nem eszi a zolajat öröm, ha igen na akkor bontom, de akkor már legalább ezek az alkatrészek cseréje megtörtént.
Köszönet a munkálatokban nyújtott segítségért kawakarikának vele oldottuk meg levelezve a dolgokat tapasztalatok megosztásával.
A szimering nagyvasról van 600/db, meg vettem egy olajszűrőt +a posta volt ezer valamennyi ezért került ez ~~~8000 forintomba meg egy-két szép délutánomba a nem túl meleg garázsomban.
Persze a szelephézagokat is belőttem ha má szét volt bontva egy kicsit.
Nagyvonalakban ennyi.
Ha bármi kérdés van csak nyugodtan. Ha tudok segítek. :)

Hallani hallottam már én is ilyent, sőt(nem röhög! :D ) még olyant is, hogy a leleményes szerelő a kiszedett gyertya nyílásán keresztül alsó holtponton ledugdosott némi vastagabb zsinór(vékonyabb kötelet?) a hengerbe, majd a felsőre forgatva a dugót az szépen kitöltötte a helyet és a szelep moccanni se tud a csere alatt. Mikor kész, csak újra alsó oszt lehet kihúzni a kötelet.
Más kérdés, hogy értelme van-e ennek.http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/20010711/ Nálam is cserélni kellet a vezetőket is kipu oldalon, meg akkor már szelepmarás/köszörülés stb.
Védd a fákat, egyél hódot!

TDM tábor, ha keresitek egymást: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Képmegosztás: https://postimage.org
Avatar
csanesz
 
Hozzászólások: 119
Csatlakozott: 2014.06.08. 20:51
Tartózkodási hely: Budapest, 2.ker.

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Karex » 2017.01.05. 00:06

Muju írta:Fáradtságnak nem fáradtság, sőt szivesen leírom, .................

Köszönöm, a nép nevében!
Igazán és főleg az érdekelne, hogy a bent lévő szimeringek hogy néztek ki.
Kikeményedés, kopás, stb.....
Tudom, hogy a teljes, alapos rendezéshez szét kell szedni a motort, úgy látszik a helyzet teljes egészében, és akkor lehet kitakarítani rendesen.
Viszont ez a szelepszár szimering téma is elegendő lehet egy jó darabig, ha amúgy más probléma nincs a blokkal, még akkor is ha csak részmegoldás.
Kawa, a tiéd mennyire volt kikeményedve, kopva?
És hogy áll a szezon végén az olajfogyasztás téma.. mert most már azért van tapasztalat vele.
Szélvédő és hasidom faragó.
Avatar
Karex
 
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2014.06.09. 21:09
Tartózkodási hely: Hőgyész

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Kawa » 2017.01.05. 05:33

Karex írta:
Muju írta:Fáradtságnak nem fáradtság, sőt szivesen leírom, .................

Köszönöm, a nép nevében!
Igazán és főleg az érdekelne, hogy a bent lévő szimeringek hogy néztek ki.
Kikeményedés, kopás, stb.....
Tudom, hogy a teljes, alapos rendezéshez szét kell szedni a motort, úgy látszik a helyzet teljes egészében, és akkor lehet kitakarítani rendesen.
Viszont ez a szelepszár szimering téma is elegendő lehet egy jó darabig, ha amúgy más probléma nincs a blokkal, még akkor is ha csak részmegoldás.
Kawa, a tiéd mennyire volt kikeményedve, kopva?
És hogy áll a szezon végén az olajfogyasztás téma.. mert most már azért van tapasztalat vele.

A kopás szemre nem látszik, mérni meg nem lehet, mert nem jöttek ki olyan állapotban hogy bármit mérni lehessen rajtuk, volt ami csak darabokban jött ki fogóval. Keménynek kemény volt, épp azért szakadtak meg törtek ahogy megfogtam a fogóval.
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de attól még szar dolog!
ZŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐD VÉR!
Avatar
Kawa
 
Hozzászólások: 210
Csatlakozott: 2014.06.08. 14:20
Tartózkodási hely: Kópháza

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Muju » 2017.01.05. 06:10

Igen ez így igaz csak roncsolással jöttek ki. Kemènyek voltak, amit èèszrevettem,hogy az új szimeringek belsejèben a kèt tömítőèl megvan addig a règieknek ez a felülete sima ès agyonkopott volt. A másik hogy a règi szimering a szelepeket simán leengedte a dugattyúig mindenfèle erőltetès nèlkül, az új viszont fent megtartotta a szelepeket a helyükön ès így a rugókat szèpen vissza lehetett tenni. Jóval szorosabban fogta a szelepszárat.
Kawa írta:
Karex írta:
Muju írta:Fáradtságnak nem fáradtság, sőt szivesen leírom, .................

Köszönöm, a nép nevében!
Igazán és főleg az érdekelne, hogy a bent lévő szimeringek hogy néztek ki.
Kikeményedés, kopás, stb.....
Tudom, hogy a teljes, alapos rendezéshez szét kell szedni a motort, úgy látszik a helyzet teljes egészében, és akkor lehet kitakarítani rendesen.
Viszont ez a szelepszár szimering téma is elegendő lehet egy jó darabig, ha amúgy más probléma nincs a blokkal, még akkor is ha csak részmegoldás.
Kawa, a tiéd mennyire volt kikeményedve, kopva?
És hogy áll a szezon végén az olajfogyasztás téma.. mert most már azért van tapasztalat vele.

A kopás szemre nem látszik, mérni meg nem lehet, mert nem jöttek ki olyan állapotban hogy bármit mérni lehessen rajtuk, volt ami csak darabokban jött ki fogóval. Keménynek kemény volt, épp azért szakadtak meg törtek ahogy megfogtam a fogóval.
Muju
 
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2014.06.09. 11:10
Tartózkodási hely: Karácsond

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Karex » 2017.01.05. 07:43

Muju írta:Igen ez így igaz csak roncsolással jöttek ki. Kemènyek voltak, amit èèszrevettem,hogy az új szimeringek belsejèben a kèt tömítőèl megvan addig a règieknek ez a felülete sima ès agyonkopott volt. A másik hogy a règi szimering a szelepeket simán leengedte a dugattyúig mindenfèle erőltetès nèlkül, az új viszont fent megtartotta a szelepeket a helyükön ès így a rugókat szèpen vissza lehetett tenni. Jóval szorosabban fogta a szelepszárat.

Ok, ismét köszönet!
Esetleg célszerszám leírás, vagy fénykép a műveletről?
Mi kell hozzá?
Ahogy a motort ismerem, gondolom a hűtőt le kell venni......
Kawa, olajfogyasztás? Persze tudom, nálad teljes rendezés volt.
Szélvédő és hasidom faragó.
Avatar
Karex
 
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2014.06.09. 21:09
Tartózkodási hely: Hőgyész

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Kawa » 2017.01.05. 10:30

Utána nem volt olaj fogyás, azóta 1x sem kellett rátölteni. Rugólenyomót csináltam, de az asztali kivitel.
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de attól még szar dolog!
ZŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐD VÉR!
Avatar
Kawa
 
Hozzászólások: 210
Csatlakozott: 2014.06.08. 14:20
Tartózkodási hely: Kópháza

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Lomha 8V » 2017.01.05. 11:30

Ti tudtátok, hogy ha nincs műszakija a motornak, amit át kell íratni, akkor nem tudnak hozzá forgalmit adni? Átírják, de forgalmit csak akkor kaphatsz, ha van műszaki. És a csaj állítása szerint ez mindig így volt. Hát aranyom, a lóf*szt, már bocsánat. Számolatlan MZ-t meg hasonló szoci gépeket vettem műszaki nélkül és simán átírták úgy, hogy forgalmit is kaptam hozzá.
Honda VT 1100 C - 1990
Ex TDM-es vagyok, itt ragadtam...
Avatar
Lomha 8V
 
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2016.12.30. 10:50

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Vandis » 2017.01.05. 14:42

Sziasztok!

Boldog új évet, erőt egészséget, sok szép motoros napot 2017-re mindenkinek!

Olvasgattam visszafelé, de nem láttam említést az idei TDM találkozóról. Van róla esetleg valami hír, vagy még túl távoli az időpont?




Üdv.
Vanda
Vandis
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2017.01.05. 14:20
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Kilos » 2017.01.05. 15:16

Túratársakat keresek!
Negyedik alkalommal szervezek motoros túrát Erdélybe a Csodák országába!
Az eddigi túrák 9 - 10 naposak 2800 - 3000 km hosszúak voltak, teli látnivalóval, élvezetes utakkal, vidámsággal és élményekkel. Idén még távolabbra megyünk

Erdély 2017 motoros túra

Időpont: 2017. július 14. – 23. /10 nap, 9 éjszaka/
Szállás: 2 ágyas szobákban
Túratáv: kb. 3300-3500 km

Útiterv: A túra elsősorban a Duna-delta meglátogatása köré lesz felépítve.
1. - 3. nap: Arad – Déva – Segesvár – Csíkszereda - Gyimesbükk (1000-éves határ)
4. – 5. nap: Tulcea – Murighiol (itt szeretném a szállást lefoglalni) Tervezek egy hajókirándulást a Duna-delta természetvédelmi területre túravezetővel (egy nap) a másik napon motorral Konstanca városnézés, fürdés a Fekete tengerben a Mamaja beach-en, vissza úton Oituz nevű falucska meglátogatása (a legtávolabbi magyarok lakta falu), egyéb látnivalók ami belefér.
6. – 7. nap: Átköltözés Brassó melletti Négyfalu-ba, Brassó városnézés, Törcsvár – Dracula kastély, egyéb látnivalók.
8. – 9. – 10. nap: Haza felé út: Transzfogaras – Árnyasudvarhely – Transzalpina – Szörényvár – a Duna mentén a szerb oldalon Galambóc – Ram – tovább Mo.-ra.

Várható költség: 120 -140 eFt/fő – ebben benne van a szállás és félpanziós ellátás, a hajós túra, ha kell belépődíjjak és egy motor/2 fő esetén az üzemanyag költség is. Az egyéni szükségletek és ajándékok külön költséget képeznek.

Elsősorban TDM-s házaspárok (utassal motorozó) túratársakat keresek, max 5 motor. Január végéig szeretném a szállásokat lefoglalni!
Ha érdekel írj: lszucs62kukacgmail.com
vagy hívj: +36-70/670-7444
Kilos
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2014.06.08. 18:11

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Pöti » 2017.01.05. 15:40

Szevasztok! Peti vagyok. Nyáron szert tettem egy 3vd-re! Nagyon bírom!! :lol:
Avatar
Pöti
 
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2017.01.04. 17:17

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Lomha 8V » 2017.01.05. 15:46

Pöti írta:Szevasztok! Peti vagyok. Nyáron szert tettem egy 3vd-re! Nagyon bírom!! :lol:


Hali!

Akkor jöhet róla a kép is. :D
Honda VT 1100 C - 1990
Ex TDM-es vagyok, itt ragadtam...
Avatar
Lomha 8V
 
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2016.12.30. 10:50

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Pöti » 2017.01.05. 16:08

Hogy kell ide képet berakni?? :|
Avatar
Pöti
 
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2017.01.04. 17:17

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Kawa » 2017.01.05. 16:34

Pöti írta:Hogy kell ide képet berakni?? :|

Feltolod ide a képet: https://postimage.org/ utána a kép linkjét kimásolod a vágólapra, itt nyomsz egy Img-t a hozzászólás írásnál aztán Ctrl+V.
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de attól még szar dolog!
ZŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐD VÉR!
Avatar
Kawa
 
Hozzászólások: 210
Csatlakozott: 2014.06.08. 14:20
Tartózkodási hely: Kópháza

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Pöti » 2017.01.05. 16:35

Kösz!
Avatar
Pöti
 
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2017.01.04. 17:17

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Pöti » 2017.01.05. 16:39

Avatar
Pöti
 
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2017.01.04. 17:17

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Pöti » 2017.01.05. 16:41

Na Ő az! :P
Avatar
Pöti
 
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2017.01.04. 17:17

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Lomha 8V » 2017.01.05. 16:44

Pöti írta:Hogy kell ide képet berakni?? :|


Külső tárhelyről lehet linkelni. Rákattintasz az "Img" fülre mikor hozzászólsz és a megjelenő két zárójeles ablak közé beilleszted a kép linkjét. Tehát ezt kell látnod:

[img]*KÉP%20LINKJE*[/img]

Így néz ki élesben:

Kép
Honda VT 1100 C - 1990
Ex TDM-es vagyok, itt ragadtam...
Avatar
Lomha 8V
 
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2016.12.30. 10:50

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Kawa » 2017.01.05. 16:46

Pöti írta:https://postimg.org/image/3ywdfo7dz/

Majdnem jó, de a közvetlen linket használd a másolásnál és az Img-t az URL helyett. Kb így: :mrgreen:
Kép
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de attól még szar dolog!
ZŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐD VÉR!
Avatar
Kawa
 
Hozzászólások: 210
Csatlakozott: 2014.06.08. 14:20
Tartózkodási hely: Kópháza

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Lomha 8V » 2017.01.05. 16:47

Pöti írta:https://postimg.org/image/3ywdfo7dz/


Majdnem jó. (mármint a kép beillesztése)

Fasza ez a zöld, de szerintem az a fekete rész elrontja. Ha ott is zöld lenne, jobban állna neki.
Honda VT 1100 C - 1990
Ex TDM-es vagyok, itt ragadtam...
Avatar
Lomha 8V
 
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2016.12.30. 10:50

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Kawa » 2017.01.05. 16:49

Pöti írta:Na Ő az! :P

Cííííííííp Zőőőőőőőőőőőőőőőd! :mrgreen:
Ha majd kinő az összes hengere, akár ilyen szép is lehet! :D
Kép
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de attól még szar dolog!
ZŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐD VÉR!
Avatar
Kawa
 
Hozzászólások: 210
Csatlakozott: 2014.06.08. 14:20
Tartózkodási hely: Kópháza

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Pöti » 2017.01.05. 16:56

ÁÁ! Elég 2 henger! :) De szép zöld kawa! Csak telószimeringet kell beújítanod :geek:
Avatar
Pöti
 
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2017.01.04. 17:17

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Lomha 8V » 2017.01.05. 16:59

Pöti írta:ÁÁ! Elég 2 henger! :) De szép zöld kawa! Csak telószimeringet kell beújítanod :geek:


Ne húzogasd az oroszlán bajszát Te gyerek. :lol:
Honda VT 1100 C - 1990
Ex TDM-es vagyok, itt ragadtam...
Avatar
Lomha 8V
 
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2016.12.30. 10:50

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Kawa » 2017.01.05. 17:24

Pöti írta:ÁÁ! Elég 2 henger! :) De szép zöld kawa! Csak telószimeringet kell beújítanod :geek:

Nem kell, az nem porgyűrű, hanem egy kábelkötegelő, amivel pont a beállításnál mértem a negatív rugóutat. :D
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de attól még szar dolog!
ZŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐD VÉR!
Avatar
Kawa
 
Hozzászólások: 210
Csatlakozott: 2014.06.08. 14:20
Tartózkodási hely: Kópháza

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Kawa » 2017.01.05. 17:26

Lomha 8V írta:
Pöti írta:ÁÁ! Elég 2 henger! :) De szép zöld kawa! Csak telószimeringet kell beújítanod :geek:


Ne húzogasd az oroszlán bajszát Te gyerek. :lol:

Mér ne? Lesz kikapsz? :mrgreen:
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de attól még szar dolog!
ZŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐD VÉR!
Avatar
Kawa
 
Hozzászólások: 210
Csatlakozott: 2014.06.08. 14:20
Tartózkodási hely: Kópháza

Re: Csevegő

HozzászólásSzerző: Lomha 8V » 2017.01.05. 18:06

Kawa írta:Mér ne? Lesz kikapsz? :mrgreen:


Kevesebbért is tűntek már el emberek. :mrgreen:
Honda VT 1100 C - 1990
Ex TDM-es vagyok, itt ragadtam...
Avatar
Lomha 8V
 
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2016.12.30. 10:50

ElőzőKövetkező

Vissza: Általános témák

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron